Тендер є незамінною основою, що складається з державних закупівель. Вони розташовані в державному секторі. Якщо ви враховуєте всі чинні закони, то вам потрібно знати, що багато державних підприємств подають заявки на придбання послуг та різних товарів. Це необхідно для того, щоб усі функції виконувалися оптимально. Компанії відкривають перед собою широкі перспективи. Вони можуть брати участь у тендерах та включати нові державні замовлення до системи закупівель. Але для того, щоб отримати відмінний результат, потрібно зрозуміти суть тендеру в країні. Детально розберіть кожен крок.
Різновиди тендерних пропозицій та відмінності між ними
Державні тендери можна розділити на два суттєві критерії:
- за типом предмета, тобто за покупками;
- а також залежно від рівня вартості.
У надпорогових типах все по-іншому – ціни завищені. Товари повинні бути придбані на суму понад 200 000 грн., а роботи на суму понад 1 500 000 грн.
Багато державних аукціонів в Україні – другого типу. Тендери проводяться відповідно до нормативних документів з номером ЗУ 922 «Про правила державних закупівель».
Документи Prozorro
Яка документація потрібна для участі в закупівлях, які проводяться через систему Прозорро і за брак якої документації можливе відхилення заявки і т.п. – це ті питання, часто виникають у користувачів, адже система цифрових торгів є новою і не вивченою до кінця.
Обов’язкові папери для направлення пропозиції в системі Прозорро
Насамперед з’ясуємо, що іменується документацією тендера. Це збірник вимог з боку техніки, які замовник виставляє перспективному виконавцеві. Їх можливо застосувати в ролі керівництва для того щоб підготувати свою пропозицію.
В статті «Про державні закупівлі» детально наведена інформація, яка повинна міститися в документації тендерів в обов’язковому порядку:
- Керівництво, як оформляти пропозиції для участі в тендері;
- Критерії кваліфікації (один або кілька);
- Характеристики щодо вимог з технічного боку, якості та обсягу товару і адреси його доставки;
- Локація виконання і обсяги робіт або послуг; Час виконання робіт, надання послуг або доставки товару;
- Проект контракту, де буде вказано порядок внесення коректив, його умови якщо виникне така потреба, критерії та методи, за допомогою яких будуть розглядатися тендерні пропозиції;
- Документація повинна передбачати підсумковий термін дії тендерних пропозицій (незгірш від 90 робочих днів з дня, коли відбулося розкриття тендерних пропозицій);
- Валюта, в якій зазнаватиметься і відображає вартість;
- Мова, на якому найкраще створювати заявки на тендер;
- Час, в продовженні якого буде відбуватися процес прийому пропозицій з точною датою кінцевого терміну;
- Вимоги надання пропозицій тендера, їх обсяг і вид;
- Відомості про повернення і неповерненні забезпечення виконання контракту: вимоги , час, обсяг, вид;
- Відомості про посадову особу або посадових осіб замовника: П.І.Б., посада, адреса проживання;
В ситуації залучення для здійснення робіт субпідрядників в обсязі понад 20% від цілого обсягу вартості робіт, відображається інформація про даних виконавця.
Рекомендації Мінекономрозвитку і торгівлі України щодо документації пропозиції тендера в структурі відкритих закупівель Прозорро з метою полегшення процесу роботи з тендерними документами в системі відкритих закупівель Prozorro, постановою від 13.04.2016 «Зразкову тендерну документацію». Ця постанова не обов’язково до виконання, вона, здебільшого, може стати шаблонним для збору власної документації тендерів. Замовник формує необхідну документацію публікує оголошення про придбання, дана публікація автоматом повторюється на всіх інших платформах. Далі закупівля виконується за однією з закріплених процедур.
На Prozorro передача в оренду державного нерухомого майна доступна з 2017 року – результат даного проекту доведений сотнями прибуткових торгів і мільйонами гривень, які влилися бюджет країни. На сайті УУБ ви можете прочитати більше про торги https://sale.uub.com.ua/ru/news/yak-prydbaty-pylovnyk-hvojnyh-porid-na-prozoro-prodazhi.
Зараз багато державних організацій мають на балансі порожні будівлі або приміщення, невикористовувані за своїм призначенням, паралельно витрачаючи фінанси на їх утримання (ремонтні роботи, опалення і інше). Якісь установи навпаки, з давніх-давен передали в оренду такі об’єкти закрито, неофіційно приймаючи за це плату.
Практика Prozorro показує те, що в реальності зробити передачу в оренду держмайна відкритою і результативною вельми просто – необхідно тільки довірити її тим, хто це робить професійно. Якраз так і з’явилося рішення впровадити оренду нерухомого майна на Prozorro: передача в оренду невикористовуваних будівель і приміщень приватним особам дала можливість поліпшити застосування існуючих ресурсів і не лише заощадити, але і отримати вигоди.